× بستن تبلیغات

























bardia

 سئو ، بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت

سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.
چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

سئو
موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.
آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟
دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش سئو و آموزش رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به سئوکار متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.
چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند.

هر بخش از این راهنما ( مقالات سئو ) برای درک موثرترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی سایت
منبع : سئوسایت
نوشته شده در چهارشنبه 26 دی 1397ساعت 17:31 توسط admin

 اگر شما هم جزو آن دسته از خانم هایی هستید که پشت فرمان دچار استرس می شوند،به خاطر سلامت خود و دیگران باید در مان شوید. اولین توصیه هم این است کهاین توصیه ها را بخوانید
آرامش و تمرکز،2فاکتور اصلی و اساسی هنگام رانندگی هستند تا شخص راننده بتواند در لحظه،تصمیم های درست بگیرد و واکنش های صحیح داشته باشد . بدون شک در اتومبیل،استرس سریع تر از هر مکان دیگری بالا می رود ،به طوری که می توان گفت به راننده هجوم می آورد و تاثیرات منفی برجای می گذارد
بر اساس تحقیق هایی که شرکت نیسان در اروپا انجام داده است،یک دوم خانم ها هنگام رانندگی در سطح شهر،اضطراب دارند.(حالا شما فرض بفرمایید در کشور ما به چه صورت است!کا ش شرکت های سازنده ایرانی هم،چنین تحقیق هایی را انجام می دادند!)این اضطراب دلایل متعدد و متفاوتی دارد که می توان به چند مورد آن اشاره کرد:راهنبدان های طولانی،بچه یا بچه های شلوغی ککه در صندلی پشت نشسته اند،بی مبالاتی رانندگان به اصطلاح زرنگ و رعایت نکردن حق تقدوم و فاصله مجاز و دیگر موارد قانونی از جانب آنها،پیدا نشدن جای ...پارک و
همه ما می دانیم تمام این موارد وجود دارند و تغییر و اصلاح آنهافمدت ها طول خواهد کشید ؛بنابراین ما به شما توصیه می کنیم با تغییراتی جزئی و ساده در خورد،از حمله استرس و نگرانی جلوگیری کنید. برای این که بتوانید در آرامش و تمرکز برانید و عادات و واکنش های بهتر و ارام تری کسب کنید،این تمرینات کوچک و عملی را انجام دهید . پشیمان نخواهید شد؛مطمئنا تاثیر گذار خواهند بود
وقتی یک فرد استرسی و جوشی همراهتان است،استرس خود !را مدیریت کنید
ایا می دانستید 32درصد خانم های فرانسوی هنگام رانندگی،وقتی همسر یا نامزدشان در کنارشان نشسته است استرس می گیرند؟همچنین 20درصد از آنهایی که پدر یا مادرشان همراه شان هستند،35درصد از خانم هایی که بچه در اتومبیل خود دارند و 3درصد از آنانی که دوستانشان همراهشان هستند،دچار اضطراب می شوند (به یقین این آمارها در کشور ما بالاتر است!)همیشه برای یک راننده،حضور همراهی که دندان هایش را روی هم می کشد،آویزان در و پنجره می شود یا بی وقفه فرمان می دهد و تعبیر و تفسیر می کند،غیر قابل تحمل است. حتی اگر آن راننده استرسی هم نباشد،در چنین شرایطی استرس می گیرد . به همین دلیل،قرار دادن شرط و شروطی برای همراه،به منظور جلوگیری از این قبیل ناراحتی ها ضروری است . او را متقاعد کنید راننده شما هستید،پس سعی نکند جای شما تصمیم بگیرد و به شما اجازه دهد طبق عقل و درایت خود برانید. اگر این روش مؤثر واقع نشد،یک تمرین ذهنی انجام دهید؛تصور کنید بین شما و همراه تان،یک شیشه وجود دارد
از استرس خود در ترافیک بکاهید 
طبق مطالعه شرکت نیسان روی خانم های اروپایی،48درصد از آنها از گیر افتادن در راه بندان هراس دارند. همچنین یک دوم آنان،وقتی حتی در سطح شهر هم رانندگی می کنند،مضطرب هستند. شکی در استرس زا بودن ترافیک وجود ندارد،چون همه از این که دیر برسند،می ترسند. این مدت زمانی که بی حاصل در ترافیک تلف می شود،موجب می شود فرد،احساس بیهودگی و خسران کند. برای چاره این نوع استرس،تصور کنید در یک حباب،به دو ر از آشفتگی و در هم بر همی محیط اطراف هستید. سپس از این وقت آزاد،برای تمرین Doin(تکنینک ارامش ژاپنی)یا یوگای چشمی بهره ببرید
:تمرین Doin
دست ها روی بینی قرار داده و روی پوست خود،به طرفین صورت بکشید.وقتی به موها رسیدید،انگشت ها را از هم باز کرده و مانند «شانه »به داخل موها ببرید ،تا دست ها در پشت گردن به یکدیگر برسند. آن وقتی پشت گردن خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید
شست هایتان را جلوی گوش ها بگذارید وانگشتان سبابه را روی چشم ها قرار دهید. سپس با انگشتان سبابه روی ابروهای خود بکشید و به گونه ای که انگار دارید صاف شان می کنید؛از مرکز به سمت شقیقه ها بکشید
با شست ها و انگشتان سبابه،دور تا دور لاله گوش را به سمت داخل جمع کنید. وقتی به برجستگی پایین گوش رسیدید،به آرامی آن را به سمت پایین بکشید
:تمرین یوگای چشمی
با چشمان باز و غیر متمرکز روی نقطه ای خاص ،بدون آن که سرخود را تکان دهید،به آرامی 5بار،علامت بی نهایت ()را با چشمان خود بکشید یا اسم خود را بنویسید
ایا چشم ها یتان خسته اند؟برای یک دقیقه کف دست خود را به حالت صدف روی چشم هاقرار دهید . انگشت ها را به هم بچسبانید تا نور از لابه لای آنها رد نشود. تاریکی و گرما به چشم ها استراحت و ارامش می بخشند
!مزاحم ها را نادیده بگیرید
حواستان به خودتان باشد،به آرامی و با شکم نفس بکشید . این نوع تنفس،مانع خشم می شود و شخصیت انسانی خود را حفظ کنید. گوش دادن به موسیقی هم،می تواند سودمند باشد؛صدای موسیقی،مانع از نظر دادن و ارسال موج منفی مردم می شود . ترانه یا موسیقی را انتخاب کنید که موجب آرامش شما می شود
!هنگام پارک کردن اتومبیل ،اعتماد به نفس داشته باشید
بر اساس مطالعات شرکت نیسان،57درصد خانم ها،برای پیدا کردن جای پارک ،آشفته و مضرب اند . همچنین 40درصد از آنها،از این که نتوانند دریک جای تنگ،سریع ودرست پارک کنند می ترسند . خانم های راننده،اغلب از این که خیلی سریع موفق به پارک دوبل نشوند و راننده های پشت سری را معطل کنند واهمه دارند. البته این ترس منطقی است،چون بسیاری از مردم بی حوصله و عجول هستند (به خصوص هنگام رانندگی )و با بی انصافی،بوق ممتد می زنند . و تا حد تمسخر یا فحاشی پیش می روند؛این دیگر مربوط می شود به توهین و زیر سؤال بردن شخصیت یک انسان ،نه ایراد گرفتن از رانندگی اوا! خب ،طبیعی است در این شرایط،فر د مضطرب ،عصبی و جریحه دار شود. اما چون درشأن شما نیست پاسخ چنین افرادی را بدهید،سعی کنید به گونه ای دیگر عمل کنید:اعتماد به نفس داشته باشید. در این صورت،مطمئنا خوب پارک می کنید
از خودتان بپرسید:«ایا من توانسته ام گواهینامه بگیرم؟»اگر الان شما مجاز به رانندگی هستید،دقیقا به همین خاطر است؛بنابراین حتما بلدید و می توانید اتومبیل را پارک کنید،حتی پارک دوبل !داشتن اعتماد به نفس،شانس موفقیت در درست پارک کردن را بالا می برد . قبل از حرکت،اتومبیل خود را در جای دلخواه تان تصور کنید.

 منبع : rasekhoon.net

نوشته شده در دوشنبه 24 دی 1397ساعت 15:13 توسط admin

 

موشن گرافیک چیست؟

what motiongraphics 800x420 - موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست ؟

اگه قرار باشه هر هنری رو موشکافانه بررسی کنیم شامل اجزای زیادی میشن ، موشن گرافیک هم شامل چندین قسمت مختلف میشه که مهمتری اونها حرکت، گرافیک و صداست و مواردی دیگه هم هست که نمیخایم الان به اونا بپردازیم.

در موشن گرافیک شما همیشه به یه هدف خاص میرسید. بزارید بهتر بگم ! شما وقتی قراره یه موشن گرافیک بسازید باید یک هدف داشته باشید تا در آخر یک پیام رو به مخاطبتون منتقل کنید ! و این پیام باید به ساده ترین و حرفه ای ترین شکل ممکن منتقل بشه که مخاطب مجذوب و شیفته محصول، پیام، کسب و کار و … که مربوط به شماست بشه !

اهمیت موشن گرافیک :

در زندگی امروزه هر لحظه شاهد گسترش راه های مختلف برای تبلیغات و مخصوصا دیجیتال مارکتینگ هستیم و هر کسی به نحوی در جستجوی راهکاری برای نمایش و معرفی محصولات و کسب و کار خودشه . از این رو راه های مختلف برای این مهم وجود داره که یکی از مهمترین اونا موشن گرافیکه و به نظر من جذابترین نوع تبلیغات در مجموعه ویدئو مارکتینگ محسوب میشه و خوشبختانه طرفداران زیادی رو در کسب و کارهای مختلف حتی کسب و کارهای بزرگ پیدا کرده چون تاثیر گذاری بسیار زیادی داره و نسبت به سایر تبلیغات هزینه های بسیار پایین تری رو شامل می شه.

انواع موشن گرافیک :

برای ساخت یک موشن گرافیک شاید فکر کنید فقط یک روش وجود داره و معمولا بیشتر مخاطبان این حرفه مخصوصا مبتدی ها فکر میکنن استفاده از وکتور موشن گرافیک محسوب میشه اما ساخت موشن گرافیک مختص متحرک سازی وکتور نمیشه و انواع مختلفی مثل تلفیق فیلم رئال و موشن گرافیک، موشن گرافیک سه بعدی، موشن گرافیک با استفاده از وکتور یا تصاویر برداری، موشن گرافیک با استفاده از تصاویر اسلیمی، موشن گرافیک با استفاده از اینفوگرافیک، موشن گرافیک با متحرک سازی متون یا همون تایپو گرافی هم هست که هر کدوم در جایگاه خودشون فوق العاده ان .

اهمیت صدا و صدا گذاری در موشن گرافیک

یکی از ارکان اصلی موشن گرافیک صدا است ! طوری که به نظر من اگه یک موشن گرافیک حتی حرفه ای !  صدا گذاری مناسبی نشده باشد نمی تونه نظر مخاطب رو به خوبی جلب کنه ! بنابر این موسیقی زمینه و افکت های صوتی یکی از ارکان اصلی موشن گرافیک محسوب میشن.

 




نرم افزارهای مورد نیاز  برای ساخت موشن گرافیک

برای ساخت یک موشن گرافیک نرم افزارهای زیادی رو می تونیم استفاده کنیم و این بستگی به ما داره که با کدوم نرم افزار تسلط داریم  اما از مهمترین اونا میتونیم به نرم افزارهای زیر اشاره کنیم که هر کدوم میتونن در ساخت موشن گرافیک به ما کمک کنن.

Adobe After Effects

Adobe illustrator

Adobe Photoshop

Adobe Animate

و …

 

 

 

ابزارهایی که بیشتر در زمینه ساخت موشن گرافیک استفاده می شوند.

 

 

هر کسی با نرم افزارهای خاصی در زمینه ساخت موشن گرافیک مشغول به کار می شود اما نرم افزار قدرتمند افترافکت نرم افزاری است که یکی از شاخه های پر کاربرد آن ساخت موشن گرافیک است که می توان به صورت کاملا حرفه ای اقدام به ساخت موشن گرافیک کرد.

در همین راستا علاوه بر ویژگی های  ثابت افترافکت ، شرکت های مختلف اقدام به ساخت پلاگین ها و اسکریپت هایی کرده اند که سهولت کار را برای کاربران چند برابر کرده است . به عنوان مثال اسکریپت DUIK اسکریپتی است که برای ریگ بندی کاراکتر در افترافکت کاربرد فراوانی دارد و می توان به صورت کاملا حرفه ای اقدام یه ریگ بندی یا همان استخوان بندی کاراکتر ها و انیمیت آنها کرد. ابزارهای فراوانی در زمینه های مختلف برای ساخت موشن گرافیک و … ساخته شده است که می توان به پروژه اماده افترافکت اضافه کرد و از آنها استفاده کرد.

دسترسی به ابزارهای آماده برای ساخت موشن گرافیک :

هر نرم افزار در جایگاه خود دارای پیچیدگی های زیادی ه ، نرم افزار افترافکت هم جزء اون دسته از نرم افزارهاست که از دیدگاه من دنیای فوق العاده وسیعی داره و نمیتونیم بگیم کسی تسلط کامل به تمام شاخه های این نرم افزار رو داره .

اگه قرار باشه تو یکی از شاخه های این نرم افزار مثل ساخت موشن گرافیک، آرم استیشن و … شرع به کار کنید مسلما باید زمان زیاد، صبر و حوصله، پشتگار و مطالعه زیادی داشته باشید که اصولش همینه !! و برای حرفه ای شدن هیچ راهی جز این نیست !!

اما برخی از افراد میخان راه سخت رو یک شبه برن و تو کمترین زمان به اون چیزی که میخان برسن. در زمینه ساخت موشن گرافیک هم این مورد بسیار زیاد دیده میشه و خوشبختانه یا متاسفانه راه های زیادی برای این کار وجود داره که بارزترین اون استفاده از پروژه های و قالب های آماده س که افراد و شرکت های مختلف که در این زمینه تجربه، مهارت، زحمت و پشتکار داشتند اقدام به ساخت یه سری پروژه های اماده در موضوعات مختلف کردند تا افراد مبتدی هم بتونن در زمینه ساخت موشن گرافیک و … تجربه کسب کنن.

نمیشه گفت این کار خوبه یا بد چون هر کسی یه نظری داره و وب سایت ما هم جهت دسترسی آسان تر و هزینه کمتر برای مخاطبان این رشته اقدام به انتشار و فروش ابزارها و پروژه های اماده در این زمینه کرده . اما توصیه ما اینه که از پایه به دنبال فراگیری ساخت موشن گرافیک و شاخه های دیگر نرم افزار افترافکت برین  چون مطمئنا استفاده از پروژه های آماده دانشی به شما در زمینه ساخت موشن گرافیک اضافه نمی کنه و صرفا راه طولانی رو به یک راه کوتاه برای شما مبدل میکنه که این کوتاهی راه خودش مشکلات زیادی رو به همراه داره که تجربه ثابت کرده افرادی که از پروژه های اماده استفاده میکنن نمیتونن تصمیم گیری درستی برای پیاده سازی سناریوی مورد نظرشون داشته باشند چون ابزارهای آماده مختص یک موضوع خاص ساخته شده و یک فرد مبتدی به سختی میتونه این ابزارهارو سفارشی سازی و تغییر بده ! که این خودش یک مشکل اساسی محسوب میشه و از طرفی چون اصول اولیه و اصلی ساخت موشن گرافیک رو نمیدونن خروجی کار اونا سطح بسیار پایینی داره .

در عین حال امیدوارم از هر راهی که وارد این حرفه میشین به خوبی پیشروی کنید و ما نیز تمام سعیمون رو میکنیم در حوزه افترافکت اعم از پروژه آماده افترافکت، آموزش افترافکت، آموزش موشن گرافیک، ابزارها و پلاگین های ساخت موشن گرافیک و شاخه های دیگر افترافکت شما رو همراهی کنیم. منبع : freeproject.ir

 

 

 

 

نوشته شده در پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 16:21 توسط admin

 رانندگان بلندپرواز عربستانی و قطری جوایز مسابقات رالی را درو کردند/ جشن قهرمانی هیجان انگیزترین مسابقه در میدان سرخ

   جشن قهرمانی مسابقات رالی در میدان سرخ
یکی از هیجان انگیزترین مسابقات اتومبیل سواری در جمهوری های آسیای مرکزی و روسیه جریان دارد مسابقاتی موسوم به رالی راه ابریشم ۲۰۱۸ که از آستاراخان استارت خورد و رانندگان ماجراجو و نترس آن پیش از رسیدن به مسکو مسافتی به طول ۳۵۰۰ کیلومتر را طی کردند. اتفاق جالب اینجا است که مقام ها و مدالهای این مسابقه بزرگ را رانندگانی از کشورهای عربی، عربستان و قطر از آن خود کردند دو چهره پرآوازه یعنی یزید راجحی و ناصرالعطیه در سکوی اول و دوم ایستادند
ایران آنلاین / یزید راجحی روز جمعه در پایان هفتمین و آخرین مرحله از رقابت های اتوموبیلرانی رالی راه ابریشم عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
 
راننده عربستانی تیم «مینی» به همراه کمک آلمانی خود تیمو گوتسشاک در آخرین روز این رقابت ها با مجموع ۲۳ ساعت و ۴۹ دقیقه و ۱۴ ثانیه در مکان نخست جدول کلی مسابقات قرار گرفت.
 
راجحی که سال ۲۰۱۶ عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را بدست آورده بود با کسب عنوان نخست به دومین پیروزی بزرگ فصل خود پس از فتح رالی قزاقستان دست یافت.
 
ناصر العطیه، نزدیک ترین رقیب راجحی با یک ساعت و نیم اختلاف بر سکوی دوم این مسابقات ایستاد. العطیه، راننده، تیم «تویوتا» با واگذار کردن قهرمانی دراین مسابقات شانس کسب عنوان نخست در رقابت های جام جهانی رالی را نیز از دست داد.
 
در مرحله هفتم و پایانی این مسابقات هاری هانتف راننده بریتانیایی تیم پژو بهترین زمان را به نام خود ثبت کرد.
 
در بخش کامیون آندره گارگینوف، راننده تیم «کاماز» با هجده دقیقه اختلاف نسبت به آیرات مردیوف، هم تیمی خود عنوان نخست را در جدول کلی از آن خود کرد.
 
مارتین وان دن برینک هلندی، راننده تیم «رنو» نیز مرحله هفتم و پایانی بخش کامیون را فتح کرد.
 
 منبع : ion.ir
نوشته شده در پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 15:47 توسط admin

 طراحی خانه هوشمند بسیار آسان شده

امروز با پیشرفت های علوم مختلف در صنعت الکترونیک و فن آوری های هوشمند ایجاد یک خانه هوشمند دیگر از دسترس دور نیست. با توسعه تجهیزات هوشمند، دوربین مداربسته، تقریباً هر کاربری به‌راحتی می‌تواند تجهیزات خانه هوشمند را در خانه خود استفاده کند. علاوه بر این هرسال قیمت این تجهیزات مقرون به صرفه تر می شود.

شما می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید ، براحتی تهیه کنید. البته هنوز در راه توسعه فناوری‌های مربوط به خانه‌های هوشمند مشکلات مهمی نیز وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها استانداردهای ارتباطی تجهیزات با یکدیگر است. اگرچه ایده هاب‌ هوشمند که می‌تواند به‌عنوان مرتبط کننده ، برای اتصال تجهیزات عمل کند، تا حدی مشکلات را بر طرف نموده است. پروتکل‌های معتبری که در حال حاضر در تجهیزات خانه‌ ی هوشمند استفاده می‌شود عبارتند: Zigbee  وZ-Wave  وBluetooth LE  و  Wi-Fi، اما در حال حاضر یک استاندارد مشترک بسیار مورد نیاز است.

آقای مت مک گاورن، مدیر بازاریابی شرکت وینک از تولید کنندگان تجهیزات خانه‌های هوشمند در همین زمینه است . ایشان توضیح می دهد : الان ، روی فناوری‌های مختلفی کار می‌کنیم تا همه آن‌ها را در یک برنامه قرار دهیم. او می گوید: در حال توسعه وینک هستیم تا قدرت انتخاب و انعطاف‌پذیری بیش‌تری داشته و بتواند مناسب نیازهای مشتریانمان باشد. کاربران باید بتوانند آزادانه محصولات خود را از مارک های معتبر که توانایی اتصال به یکدیگر داشته باشند ، خریداری و در خانه هوشمند خود از آن‌ها استفاده کنند.خانه هوشمند فقط برای پولدارها نیست ، بلکه می تواند برای هرکسی که در خانه ای زندگی می کند مورد استفاده باشد.ما درست همین روال را در توسعه تلفن‌های همراه نیز طی کردیم. استفاده از این تلفن‌ها در ابتدا مختص افراد پولدار بود، اما امروزه تقریباً هر شخصی در دنیا یک اسمارت‌فون دارد و به‌زودی خانه هوشمند زندگی افراد را تغییر می دهد. با سیپروتک همراه باشید.

منبع: ciprotech.com

نوشته شده در پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 15:35 توسط admin

میشائیل شوماخر

Schumi di GP Kanada 2011 cropped.jpg
اطلاعات شخصی
نام میشائیل شوماخر
تاریخ تولد ۳ ژانویهٔ ۱۹۶۹ ‏(۵۰ سال)
محل تولد هورت، آلمان
فعالیت
ملیت آلمان آلمانی
معروف به مایکل شوماخر
رشته فرمول یک
افتخارات ۷ (۱۹۹۴, ۱۹۹۵, ۲۰۰۰, ۲۰۰۱ ۲۰۰۲, ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴)
راننده شرکت مرسدس جی‌پی
وب‌گاه رسمی michael-schumacher.de
میشائیل شوماخر (به آلمانی: Michael Schumacher) (تلفظ آلمانی: [ˈmɪçaʔɛl ˈʃu:maxɐ] ( بشنوید) (زاده ۳ ژانویه ۱۹۶۹ در شهر هورت در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان)، رانندهٔ آلمانی مسابقات فرمول یک است.
 
مایکل شوماخر که سال ۲۰۱۲ از مسابقات حرفه‌ای کناره‌گیری کرد. او با ثبت رکورد ۹۱ پیروزی موفق‌ترین راننده مسابقات فرمول یک به‌شمار می‌رود.[۱]
 
 
محتویات
۱ زندگی‌نامه
۲ زندگی ورزشی
۲.۱ بنتون (۱۹۹۵-۱۹۹۱)
۲.۲ سال‌های قهرمانی جهان (۱۹۹۵-۱۹۹۴)
۲.۳ فراری (۲۰۰۶-۱۹۹۶)
۳ امور خیریه
۴ سانحه مغزی
۵ پانویس
۶ منابع
۷ پیوند به بیرون
زندگی‌نامه
در روز ۳ ژانویه ۱۹۶۹ میشائیل از مادر و پدری به نام‌های الیزابت و رالف متولد شد. وی در ۴ سالگی صاحب یک اتومبیل پدالی شد و پدرش برای افزایش سرعت آن موتوری رویش نصب کرد و او در اولین حادثه زندگی خود با تیر چراغ برق برخورد کرد. میشائیل در این سن کوچک‌ترین عضو باشگاه اتومبیل‌رانی به حساب می‌آمد. یک سال بعد پدر یک اتومبیل مجهز دست دوم برای او خرید و او توانست در ۶ سالگی اولین قهرمانی خود را به دست آورد. حضور میشائیل در مسابقات اتومبیل‌رانی محلی باعث شد خانواده شوماخر دوستان زیادی پیدا کنند. یکی از این دوستان یورگن دیلک بود که یک ماشین جدید به میشائیل هدیه کرد.
 
وی در آگوست ۱۹۹۵ با کارینا (Corinna Betsch) ازدواج کرد (کارینا پیش از آن همسر هاینتز هارولد فرنتزن بود). اولین فرزند وی جینا-ماریا نام گرفت که در ۲۰ فوریه ۱۹۹۷ به دنیا آمد. فرزند دوم میشائیل یعنی مایک نیز در ۲۲ مارس سال ۱۹۹۹ متولد گردید. میشائیل و کارینا به همراه دو فرزندشان هم‌اکنون در سوئیس در نزدیکی دریاچه ژنو زندگی می‌کنند. شوماخر به شدت حامی زندگی خصوصی خود است و هر کاری می‌کند تا خانواده‌اش را از کانون توجه دور نگه دارد. برادرش رالف (Ralf) شش سال از او کوچک‌تر است و همانند او راننده فرمول یک. او توانایی خود را در چندین درس نظیر ریاضیات و زبان انگلیسی و ورزش‌هایی مانند جودو و فوتبال به اثبات رساند. وقتی به سن ۱۱ سالگی رسید بر سر دوراهی ماند که جودو را انتخاب کند یا اتومبیل رانی را، که او جودو را انتخاب کرد و در مسابقات جودو به مقام سومی رسید و راه رفته را بازگشت. او در سن پانزده و شانزده سالگی به ترتیب به مقام قهرمانی آلمان و نایب قهرمانی جوانان جهان دست یافت.
 
زندگی ورزشی
میشائیل بیشتر وقت خود را صرف اتومبیل‌رانی می‌کرد، ولی به مدرسه نیز می‌رفت. میشائیل پس از اتمام دوران مدرسه در گاراژی در نزدیکی محل سکونتش کار خود را آغاز کرد. کار در گاراژ باعث شد تا او از عملکرد اتومبیل اطلاعات بیشتری کسب کند. او پس از یک سال محل کار خود را تغییر داد و به گاراژ ویلی رفت. در این گاراژ ماشین‌های سرعتی تعمیر می‌شدند. او با کار در این محل دوره مکانیکی خود را تکمیل کرد.
 
ویلی وبر[۲] مدیر برنامه‌های میشائیل شوماخر است که همکاری آن‌ها از فرمول ۳ آلمان شروع شد. میشائیل و ویلی بدین گونه که می‌خوانید با هم آشنا شدند: ویلی به دنبال راننده می‌گشت تا او را جانشین یواخیم وینکل هوک[۳] بکند. او نکات مثبتی در وجود میشائیل دید و از او خواست تا در فرمول ۳ شرکت کند و میشائیل گفت نمی‌توانم، چون پول آن را ندارم. و ویلی به او گفت نگران نباش و فقط بران.
 
در سال ۱۹۸۹ میشائیل کار خود را رسماً در فرمول ۳ آلمان آغاز کرد. او دو حریف سرسخت داشت که به همراه آن‌ها به راه اندازی تیم جوانان مرسدس بنز دست زد.
 
بنتون (۱۹۹۵-۱۹۹۱)
در سال ۱۹۹۱ اولین مسابقه فرمول یک خود را در پیست بلژیک و در تیم جوردن-فورد به انجام رساند. در آن سال جانشین برتراند گاشوت (او به خاطر پاشیدن اسپری نوعی گاز اشک‌آور در صورت یک راننده تاکسی در لندن زندانی شده بود) شد.
 
و پس از یک مسابقه به تیم بنتون-فورد منتقل شد و در مجموع ۴ امتیاز در جدول رانندگان کسب کرد. در سال ۱۹۹۲ قهرمان گرندپری بلژیک شد و در جدول کلی رانندگان در پایان فصل در رده چهارم قرار گرفت. سال ۱۹۹۴ سالی غمبار برای میشائیل بود. در این سال دو دوست و همکار خود را به نام‌های رولند راتزنبرگر[۴] و آیرتون سنا[۵] را در پیست انزو دینو فرراری ایمولا سن مارینو از دست داد. و همچنین در این سال حادثه‌ای برای کارل وندلینگر[۶] در موناکو رخ داد که سالی پر از اندوه را برای او رقم زد.
 
سال‌های قهرمانی جهان (۱۹۹۵-۱۹۹۴)
در سال ۱۹۹۴ اولین قهرمانی جهان خود را با تیم بنتون رنو و فلاوی بریاتوره کسب کرد و در مسابقه پایانی دامون هیل نزدیکترین رقیبش را شکست داد و به این عنوان نائل شد.
 
در سال ۱۹۹۵ دومین عنوان قهرمانی جهان خود را با بنتون به دست‌آورد! او با همراهی هم تیمی‌اش جانی هربرت، بنتون را به اولین عنوان سازندگان مسابقات قهرمانی[۷] نایل کرد.
 
فراری (۲۰۰۶-۱۹۹۶)
در سال ۱۹۹۶ به فراری ملحق شد و در آن فصل به مقام سوم جهان رسید در سال ۱۹۹۷ به مقام دوم جهان دست یافت ولی بعد از درگیری با ژاک ویلنوو[۸] قهرمان آن سال در مسابقه پایانی، از رده بندی خارج شد. در سال ۱۹۹۸ مقام قهرمانی را به میکا هاکینن[۹] در پیست سوزوکا واگذار کرد. در سال ۱۹۹۹ بعد از شکستگی پا در گرندپری سیلوراستون در بریتانیا، در مالزی به پیست بازگشت و به فراری در کسب عنوان قهرمانی تیمی که از سال ۱۹۸۳ در حسرت آن بود کمک کرد. در سال ۲۰۰۰ در یک رقابت بی‌نظیر و زیبا با میکا هاکینن فنلاندی توانست سومین مقام قهرمانی جهان خود را بدست آورد. در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ هم میشائیل شوماخر بزرگ قهرمانی خود را تکرار کرد و با رکورد خوان مانوئل فانجیو[۱۰] (در دهه ۵۰، ۵ بار قهرمان فرمول یک شده بود) برابری کرد. در سال ۲۰۰۳ توسط مونتویا تحت فشار قرار گرفت. بعد از شروع ضعیف در آغاز فصل توانست به مسابقات برگردد و ششمین عنوان قهرمانی خود را کسب کند. در این سال شومی در حالی که در سه مسابقه اول فصل نتیجه خوبی نگرفته بود در مسابقه چهارم در ایمولا در حالی که مادرش را از دست داده بود به مقام قهرمانی رسید و آن را به مادرش تقدیم کرد. در سال ۲۰۰۴ در یک فصل با حاکمیت مطلق فراری از ۱۸ مسابقه سال در ۱۳ مسابقه به قهرمانی رسید و تنها در مسابقه موناکو از دور مسابقه حذف شد. در سال ۲۰۰۵ در رده سوم رانندگان قرار گرفت و عنوان خود را به فرناندو آلونسو[۱۱] از رنو واگذار کرد. تیم فراری هم به مقام سوم تیمی رسید. در سال ۲۰۰۶ در یک رقابت فشرده با آلونسو در حالی که ۲۵ امتیاز عقب بود با تلاش فراوان این اختلاف را جبران کرد ولی با بدشانسی به دلیل از دست دادن موتور در سوزوکا و مشکل سوخت‌رسانی و پنچری در اینترلاگوس عنوان قهرمانی را برای دومین بار به آلونسو واگذار کرد.
 
در این سال بعد از قهرمانی خاطره انگیز در پیسا مونتسا اعلام کرد که برای همیشه در پایان این فصل از دنیای فرمول یک خداحافظی می‌کند و در نهایت افسانه شوماخر با یک نمایش بی‌نظیر در برزیل به کار خود خاتمه داد. رانندگی شوماخر در برزیل نمایشی از شوماخر فصل ۲۰۰۰ بود. بی گمان هیچکس سبقتهای زیبا و جانانه او در اینترلاگوس را در آخرین گراندپری عمرش فراموش نمی‌کند.
 
امور خیریه
 
۲۰۰۵
شوماخر در سال ۲۰۰۵ در برنامه نیکوکاری شبکه تلویزیونی زد د اف (ZDF) آلمان مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه و سونامی اقیانوس هند (۲۰۰۴) اهدا کرد. بعداً اعلام شد که محافظ شوماخر، برکهارد کرامر و دو پسرش در طول تعطیلات در تایلند مرده‌اند. میزان کمک او از هر ورزشکاری، اغلب تیم‌های ورزشی و بیشتر شرکت‌های جهانی بیشتر بود. او با ترتیب دادن چند بازی فوتبال دوستانه به همراه دیگر رانندگان فرمول یک نیز مبالغی را برای اهداف خیرخواهانه جمع‌آوری کرده‌است. شوماخر یکی از سفیران ویژه یونسکو است که ۳ میلیون دلار هم به این تشکیلات اهدا کرده‌است. او سرمایه پروژه‌هایی را نیز تأمین کرده، من‌جمله؛ ساخت مدرسه‌ای در سنگال، درمانگاهی در سارایوو و مرکزی برای کودکان خیابانی در پرو. او حتی در حرکت نادری به سارایوو رفت تا وضعیت سرمایه‌گذاری روی پروژه را دنبال کند. مایکل شوماخر که قرار بود به عنوان راننده فرمول ۱ برای فراری به این ورزش بازگردد، به خاطر مشکلات جسمی انصراف داد. دلیل شوماخر برای انصراف به چند ماه پیش برمی‌گردد. او می‌گوید: "پس از تصادف ماه فوریه که موجب شکستگی سر و گردن من شد، هنوز بهبود نیافته‌ام. به همین خاطر گردنم نمی‌تواند فشارهای زیاد فرمول ۱ را تحمل کند. این را در جریان آزمایش‌هایی که در دو هفته گذشته بارها تکرار کردم، متوجه شدم. آزمایشی که بعدازظهر دیروز انجام دادم هم به وضوح بر این وضع صحه می‌گذارد."
 
شوماخر می‌افزاید:
 
"من عمیقاً ناراحت هستم. از جوانان فراری و همه هوادارانش عذرخواهی می‌کنم. یک بار دیگر باید بگویم هر آنچه در توانم بود انجام دادم، اما نشد. خیلی دوست داشتم با فلیپه مسابقه دهم."
 
سانحه مغزی
شوماخر روز یکشنبه ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳ در حالی که به همراه پسرش در کوه‌های آلپ فرانسه اسکی می‌کرد، دچار سانحه شد و سرش به صخره اصابت کرد. به گفته پزشکان، او با سرعت بالا با یک صخره برخورد کرده، به هوا پرتاب شده و دوباره روی صخره فرود آمده‌است. شوماخر در زمان وقوع سانحه از کلاه ایمنی استفاده می‌کرده‌است و به گفته پزشکان اگر کلاه ایمنی بر سر نمی‌داشت، در جا کشته می‌شد. پزشکان با انجام عمل جراحی و همچنین مراقبت‌های پزشکی به وضعیت وی رسیدگی کردند.[۱۲][۱۳] چندی بعد پزشکان اعلام کردند که روند بازیابی هوشیاری شوماخر آغاز شده‌است. او اکنون برای بازیابی هوشیاری‌اش دارو مصرف می‌کند.[۱۴] در ۴ آوریل ۲۰۱۴ پزشکان اعلام کردند که شوماخر برای دقایقی از کما خارج شده‌است و به هوش آمده‌است.[۱۵] در سیزدهم ژوئن ۲۰۱۴ نشریه آلمانی بونته خبر داد مایکل شوماخر از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش توانبخشی بیمارستان گرنوبل منتقل شده‌است.[۱۶] در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۴ وی از حالت کما خارج و از بیمارستان گرنوبل مرخص شد. خانواده شوماخر گفتند که ادامه درمان دور از چشم عموم انجام خواهد شد.[۱۷] چند روز پس از ترخیص شوماخر از بیمارستان، پرونده پزشکی وی از بیمارستان ربوده شد و سارقان اعلام کردند که قصد فروش آن را به رسانه‌ها دارند. آن‌ها برای فروش آن مبلغ ۵۰ هزار یورو تعیین کردند. این پرونده محتوی جزئیاتی از مراحل مختلف جراحی‌های انجام شده روی شوماخر است.[ 
 
منبع : fa.wikipedia.org
نوشته شده در پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 15:31 توسط admin

لپ تاپ استوک hp

احتمالا تا به حال بسیار اسم لپ تاپ های استوک به گوشتان خورده است، اما لپ تاپ استوک چیست؟ برای درک این مطلب قبل از پرداختن به مبحث لپتاپ های استوک hp، به طور مختصر به توضیح لپتاپ های استوک می پردازیم

لپتاپ استوک چیست؟ به لپتاپ هایی که قبلا از آنها استفاده شده است و به بیان ساده تر لپ تاپ های دست دوم نیز گفته می شوند. اما برخلاف تصور ما همیشه لپ تاپ های دست دوم به درد نخور و بد نیستند بلکه در بسیاری از فروشگاه های کشورهای اروپایی، مشتری می تواند یک ماه کالای خریداری شده را برگرداند. البته این قانون گاهی در مراکز فروش معتبر ایران نیز حاکم است. پس گاهی خریداری یک لپتاپ دست دوم یا استوک آنچنان هم بد نیست. حال که با مفهوم لپ تاپ های استوک آشنا شدید در ادامه به برسی چند نمونه از لپ تاپ های استوک hp می پردازیم.

لپ تاپ های استوک hp، محصول شرکت هیولت پاکارد هستند که این کمپانی یکی از موفق ترین شرکت های تولید لپ تاپ ها، پرینترها و سرور می باشد. ویژگی بسیار مهمی که مورد توجه همگان قرار گرفته است تولید وسیله و دستگاه های الکترونیکی فوق العاده با کیفیت است. به دلیل همین کیفیت است که توانسته اعتبار و جایگاه خاصی را در جهان به خود اختصاص دهد.

از سری لپ تاپ های معروف این کمپانی می توان به سری های Pavilion, ProBook, Envy, EliteBook اشاره کرد. سری انوی، لپ تاپی بسیار قدرتمند و حرفه ای و در عین حال بسیار گران قیمت است. سری پاویلیون قیمتی متوسطی دارد که جهت مصارف خانگی ار آن استفاده می شود. الیت بوک ها و پرو بوک ها نیز برای مصارف دانشجویان و کارهای اداری استفاده می شوند. در ادامه به بررسی 2 نمونه از لپ تاپ های استوک hp می پردازیم.

لپ تاپ استوک2560  HP EliteBook

 

به این لپ تاپ استوک HP مینی لپ تاپ می گویند. این لپ تاپ با داشتن بدنه آلومینیومی که به زیبایی آن می افزاید حس داشتن یک لپ تاپ لوکس را به شما القا می کند. از مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ استوک HP می توان به رم  4 گیگا بایتی آن اشاره کرد که قابلیت ارتقا تا 16 G نیز دارد. و هاردی با ظرفیت 250 و 350 گیگابایت دارد. قابل ذکر است که قابلیت ارتقا دارد.

لپ تاپ استوک HP سری انوی مدلm6-1105dx

دارای پردازنده 4 هسته ای، باتری 6 سلولی  از نوع لیتیوم یون، و از ویندوزهای 8 و 7 پشتیبانی می کند.

 

نکته: در این مقاله سعی شده است نمونه هایی از لپ تاپ های استوک HP بررسی شود تا شما با کیفیت آن آشنا شوید لذا برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با لپ تاپ های استوک HP می توانید تحقیقات لازم را انجام داده و بسته به شرایط خود اقدام به خرید لپ تاپ مورد نظر خود کنید.

در اینجا می خواهیم مقایسه ای بین لپ تاپ  استوک DELL و لپ تاپ های استوک HP انجام دهیم تا شما تصمیم گیری بهتری در خرید خود داشته باشید.

به دلیل وجود تنوع در خانواده لپتاپ های استوک HP این لپ تاپ نسبت به لپ تاپ های استوک DELLمصرف بیشتری در ایران دارند.

لپ تاپ دست دوم

منبع : وب سایت اول استوک 

نوشته شده در پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 15:28 توسط admin

 10راننده برتر جهان با دست فرمان طلایی

رانندگی علاوه بر قدرت کنترل بالا و استعداد، یک هنر است که هر فردی از آن بهره مند نیست. رانندگی در خون انسان باید باشد تا بتواند بدون به هم ریختن نظم و به خطر انداختن جان دیگران به عناوین قهرمانی دست پیا کند. هر چند در شرایط حرفه ای باید جان خود را در دست گرفته و تخت گاز به سمت خط پایان حرکت کنید، در این بخش قصد داریم 10 راننده برتر جهان را معرفی کنیم که روی دست فرمان طلایی آنها نمی توان قیمت گذاری کرد.
 
 هر چند ممکن است با شنیدن نام راننده برخی از چهره های سرشناس اتومبیل رانی به ذهنتان خطور کند، اما ممکن است اطلاعات کاملی در خصوص آنها نداشته باشید. پس با ما همراه شوید تا بهترین رانندگان تاریخ جهان را بشناسید.
 
10 راننده برتر جهان
 
 
10- الن پروست (Alain Prost): الن تا کنون 4 عنوان قهرمانی فرمول یک در سطح جهان به دست آورده و تنها یک نفر موفق به کسب عنوان بیشتر در فرمول یک نسبت به وی گردیده است. الن پروست فرانسوی در سالهای 1987 تا 2001 پشت فرمان اتومبیل های فرمول یک فراوانی نشسته و در سال 1999 موفق به کسب جایزه ورزشکار قرن در رشته های موتور اسپرت گردید. در طول دهه 80 و اوایل دهه 90، الن پروست رقابت حساسی با راننده فقید برزیلی "آیرتون سنا" داشته که در برخی مقاطع رانندگان دیگری مانند نلسون پیکت و نایجل منسل به صحنه رقابت اضافه گردیدند. در آخرین مسابقه فصل 1986 الن پروست موفق به شکست رقبا گردید و عنوان قهرمانی این فصل را به دست آورد. وی در سال 1988 به همراه آیرتون سنا به تیم مک لارن پیوست اما هیچ رفاقتی بین این دو هم تیمی وجود نداشت، به طوری که در طول فصل برخورد های فراوانی داخل و خارج از پیست بین آنها رخ داد.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
9- نایجل منسل (Nigel Mansell): راننده انگلیسی که موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در مسابقات فرمول یک در سال 1992 و قهرمانی در مسابقات CART Indy Car در سال 1993 گردید. نایجل اولین راننده جهان به شمار می رود که قهرمانی در دو رقابت جهانی متفاوت در اتومبیل رانی به دست آورد. وی در 15 فصل از قهرمانی فرمول یک حضور داشت که در دو دوره از رقابت ها در صدر جدول امتیازدهی قرار گرفت. نایجل منسل دومین راننده موفق انگلیس به شمار می رود که در مجموع 31 پیروزی کسب کرد. همچنین در جدول کلی رانندگان فرمول یک، نایجل هفتمین راننده از نظر تعداد عنوان پیروزی در مسابقات گردید و افرادی مانند مایکل شوماخر، سباستین وتل و لوئیس همیلتون در مکان بالاتری نسبت به وی قرار دارند. آخرین حضور منسل در یک رقابت بین المللی مهم به سال 2005 باز می گردد که وی توانست عنوان قهرمانی Grand Prix Masters در این سال را به دست آورد.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
8- ای جی فویت (A.J Foyt): معروف به سوپر تکس که به عنوان یک راننده امریکایی در رقابت های متعدد اتومبیل رانی حضور پیدا کرد. رقابت در مسابقات NASCAR، USAC، 24 ساعته Le Mans و Indianapolis 500 تنها بخشی از مسابقات سوپر تکس به شمار می رود. وی در دو سال پیاپی 1976 و 1977 به عنوان قهرمانی مسابقات جام ستارگان دست یافت و علاوه بر این موارد، ای جی فویت عناوین قهرمانی فراوانی به دست آورده است.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
7- دیل ارن هارت (Dale Earnhardt): راننده امریکایی که بیشتر با لقب Intimidator شناخته می شود. وی بیشتر عمر ورزشی خود را در رقابت های نسکار حضور داشت و عناوین قهرمانی متعددی به دست آورد. کسب 76 عنوان قهرمانی در رقابت های کاپ Winston و هفت قهرمانی در نسکار بخشی از افتخارات وی به شمار می رود. آخرین حضور هارت در پیست به 18 فوریه 2001 باز می گردد که در یک تصادف شدید در دور پایانی به دلیل شکستگی جمجه جان باخت.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
6- ریچارد پتی (Richard Petty): سلطان امریکایی مسابقات نسکار که هفت دوره عنوان قهرمانی جهان را به دست آورده است. وی در طول دوره حرفه ای خود موفق به کسب پیروزی در 200 مسابقه گردید و رکورد 27 پیروزی در طول یک فصل را در سال 1967 به نام خود ثبت کرد. ریچارد پتی در 1184 مسابقه شرکت کرد که در 700 مسابقه بین 10 راننده برتر قرار گرفت. شروع 513 مسابقه از خط اول توسط ریچارد پتی از سال 1971 تا 1989 یک رکورد به شمار می رود و وی اولین راننده در جهان به شمار می رود که بیش از 500 مسابقه از خط ابتدایی آغاز کرد.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
5- جیمی جانسون (Jimmie Johnson): یک راننده امریکایی دیگر که به صورت تخصصی در رقابت های نسکار شرکت داشته و اولین قهرمانی فصل خود را از سال 2006 آغاز و این عنوان را در سال های 2007، 2008، 2009 و 2010 به صورت متوالی به دست آورد. وی در سال 2010 با قهرمانی در رقابت های نسکار به اولین راننده جهان بدل گردید که به 5 عنوان قهرمانی پیاپی دست یافت، هر چند این عنوان سبب فروکش کردن اشتهای جیمی جانسون نگردید و قهرمانی سال 2011 نیز به کارنامه راننده پر افتخار امریکایی اضافه شد. در فاصله سال 2002 تا 2015، جیمی جانسون مجموع 72 پیروزی، 272 بار قرار گرفتن در میان 10 راننده برتر رقابت ها و 33 بار آغاز مسابقات قهرمانی از خط اول را کسب کرد.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
4- ماریو اندرتی (Mario Andretti): ماریو گابریل آندرتی راننده ایتالیایی امریکایی که به عنوان قهرمانی جهان در مسابقات مختلفی مانند فرمول یک، ایندی کار و نسکار دست پیدا کرد. عنوان قهرمانی جهان مسابقات فرمول یک در سال 1978 و چهار قهرمانی در مسابقات Indy Car تنها بخشی از افتخارات آندرتی به شمار می رود. سرعت بالای وی در مسابقات سبب گردید تا در فرهنگ عامیانه امریکا نام وی را مترادف با واژه "سرعت" بدانند. قبل از عنوان قهرمانی ماریو آندرتی در گرند پریکس سال 1978 آلمان، هیچ راننده امریکایی موفق به کسب این افتخار نگردیده بود و وی از این لحاظ به عنوان یک استثنا شناخته می شود.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
3- استیون کینسر (Steven Kinser): راننده ای پر افتخار که 20 عنوان قهرمانی در سری مسابقات WoO را به دست آورده است. وی با اتومبیل شماره 11 خود در سال 2006 اعلام بازنشستگی کرد، اما تنها یک سال توانست دوری از مسابقات حرفه ای را تحمل کرده و در مسابقات سال 2007 حاضر شد. بهترین فصل حضور کینسر به سال 1978 باز می گردد که کسب چهل و شش Feature، دوازده پیروزی متوالی و کسب 24 برد در 26 مسابقه را به کارنامه حرفه ای خود اضافه کرد. وی یکی از بهترین رانندگان مسابقات سرعت به شمار می رود و بدون ترس فقط پای خود را روی پدال گار می فشرد.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
2- آیرتون سنا (Ayrton Senna): راننده فقید برزیلی که بی رحمانه تنها به پیروزی فکر می کرد و برای دستیابی به آن تلاش می کرد. اولین حضور آیرتون به عنوان راننده به سال 1981 باز می گردد که در مسابقات کارتینگ شرکت کرد. وی در سال 1983 در مسابقات قهرمانی فرمول 3 انگلستان حضور پیدا کرد و اولین حضور خود در مسابقات فرمول یک را در سال 1984 تجربه کرد. وی در سال 1988 به همراه الن پروست به تیم مک لارن-هوندا پیوست و این دو به جز یک مسابقه در 16 رقابت فصل عنوان پیروزی را کسب کردند. الن پروست در سال 1989 به عنوان قهرمانی فصل دست یافت و در دو سال بعدی (1990 و 1991) آیرتون سنا موفق به کسب این عنوان گردید. سرعت وحشتناک وی در رانندگی و ترمز گرفتن دیرتر از حد نرمال پیش از رسیدن به پیچ ها، از وی یک راننده عجیب ساخته بود، به گونه ای که کمتر راننده ای جرات حضور پشت اتومبیل وی در مسابقات را داشت. هر چند این سبک رانندگی آیرتون بارها مورد انتقاد قرار گرفت اما تاثیر چندانی در روند کاری وی نداشت و همین سبک رانندگی، بیشترین Pole Position را در اختیار آیرتون قرار داد. عملکرد بی نظیر آیرتون در شرایط جوی بارانی سبب حیرت همگان شده و به یکی از بهترین رانندگان فرمول یک در شرایط بارانی تبدیل گردید. عملکرد وی در شرایط جوی نامساعد سبب کسب عنوان قهرمانی در گرند پریکس 1984 موناکو و 1985 پرتغال گردید که تنها دو نمونه از شاهکارهای سنا به شمار می رود. در نهایت اتومبیل پر عیب و ایراد BMW در تاریخ 1 می سال 1994 در پیست بولونیا ایتالیا جان آقای سریع را گرفت تا پس از آن مسابقات فرمول یک تحت تدابیر شدید ایمنی برگزار شود. نگاه نگران آیرتون پیش از آغاز رقابت در بولونیا هیچ گاه از یاد دوستدارانش نخواهد رفت.
 
 
 
10 راننده برتر جهان
 
 
1- مایکل شوماخر (Michael Schumacher): راننده افسانه ای فرمول یک که بیشترین عنوان قهرمانی را به دست آورد، اما این پایان کار شوماخر نبود. کسب بیشترین عنوان قهرمانی، بیشترین پیروزی، سریعترین زمان، بیشترین Pole Position و در نهایت بیشترین پیروزی در طول یک فصل از شوماخر یک اسطوره ساخت. در سال 2002 مایکل شوماخر به عنوان تنها راننده فرمول یک معرفی گردید که در تمامی مسابقات روی سکو (اول تا سوم) قرار گرفت. این رکورد بی نظیر به مدت 9 سال پابرجا بود تا اینکه سباستین وتل آلمانی موفق به کسب رکورد برابر با شوماخر گردید. مایکل یک برادر کوچکتر به نام رالف دارد که تنها برادران برنده رقابت های فرمول یک شناخته می شوند. در ماه دسامبر سال 2013، مایکل در حال اسکی دچار سانحه و به بیمارستان منتقل شد که در نهایت به مدت طولانی در کما به سر برد. مایکل تا 16 ژوئن 2014 در کما بود و با وجود سکوت خبری شدیدی که توسط خانواده مایکل در نظر گرفته شده بود، خبر می رسد که راننده افسانه ای فرمول یک پس از خارج شدن از کما روی ویلچر، بیمارستان را ترک کرده و برای همیشه فلج شده است. البته این موضوع تا کنون توسط خانواده وی تائید یا تکذیب نشده و تمام مراحل درمانی شوماخر در سکوت شدیدی انجام گردید.
 
 منبع : sakhtafzarmag.com
نوشته شده در پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 14:58 توسط admin

 الکسا چیست و چه کاربردی در سئو دارد ؟ اگر می خواهید درمورد سایت الکسا اطلاعات بیشتری داشته باشید و بدانید ایا واقعا بر سئو سایت تاثیر گذار است یا خیر تا پایان این مقاله همراه ما باشید.


الکسا چیست

 

وب سایت الکسا یکی از زیر شاخه های وب سایت آمازون است. این وب سایت به شما الگوریتم های درباره میزان مخاطبانی که به وب سایت شما مراجعه کردند می دهد. در واقع الکسا بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده، آمارها را محاسبه می‌کند. الکسا همچنین نرخ بانس و متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت را هم نشان می دهد.


تاثیر الکسا بر سئو

حال که با الکسا آشنا شدید، نوبت به آن می رسد که از تاثیر الکسا بر سئو بیشتر بدانید.

متاسفانه چندی است این دروغ بزرگ رایج شده که هرچه در الکسا رتبه وب سایت شما بالاتر باشد، سایت شما بهینه تر است. این دروغ باعث به اشتباه افتادن برخی از افراد ناآگاه شده است. دقت کنید، با گرفتن رتبه خوب از الکسا نمی توانید سایت خود را بهینه کنید، الکسا فقط یک دید کلی از وضعیت بازدیدهای وب سایت به شما می دهد.
گوگل به رتبه های که الکسا به وب سایت شما می دهد توجهی نمی کند. بنابراین وقت را برای گرفتن رتبه ی خوب از الکسا تلف نکنید و بیشتر به عواملی توجه داشته باشید که گوگل در رتبه دهی خود دخالت می دهد. برای آگاهی از این عوامل می توانید به مقاله های راهکارهای سئو مراجعه کنید.


چرا وب مستران علاقه دارند رتبه الکسا را افزایش دهند ؟

صاحبان وب سایت ها و بازاریابان از الکسا به عنوان یک مقیاس ارزش دهی به سایت استفاده می کنند. اگر تمایل به فروش وب سایت خود دارید بهتر است بر روی رتبه ی الکسای آن بسیار کار کنید به این علت که با افزایش رتبه الکسا می توانید وب سایت خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانید.


چرا رتبه ی الکسا برای وب سایت های فروشگاهی مهم است ؟


با بهبود رتبه الکسا می توانید اعتماد بازدیدکنندگان وب سایت فروشگاهی خود را بالا ببرید، به این صورت که اگر بازدیدکننده ای متوجه بالا بودن رتبه الکسای وب سایت شما شود اعتمادش به سایت شما بیشتر می شود و همین امر بر روی فروش شما تاثیر به سزایی می گذارد.


چگونه از الکسا استفاده کنیم ؟

دو امکان برای دسترسی به الکسا وجود دارد. در صورتی که مرورگر شما IE است نوار تولبار الکسا را دانلود و نصب کنید و اگر مرورگر شما کروم یا موزیلا است از افزونه های الکسا که برای این کار در نظر گرفته شده است استفاده کنید.


چند راه مناسب برای افزایش رتبه الکسا

 


۱- اگر احساس می کنید مخاطبان شما از الکسا استفاده نمی کنند و یا آن را نصب نکرده اند می توانید از Alexa rank widget در وب سایت خود استفاده کنید. البته نسخه ی رسمی این ویجت منسوخ شده و به صورت رسمی پشتیبانی نمی شود ولی نسخه های غیر رسمی آن هنوز در سطح وب موجود است.

۲- هم چنین می توانید در الکسا تسکباری مختص به خود تهیه کنید که شامل تمامی سوشیال نتورک های موجود باشد.

3- شما می توانید یک بخش ویژه برای مدیران وب سایت داشته باشید تا مدیران که به صورت همیشگی سایت شما را چک می کنند، از این ابزار بهره مند شوند.

4- می توانید یک stumbleupon ایجاد کنید و لینک مطالب خود را در آن قرار دهید. این روش معمولا موفق بوده و توانسته مخاطبان بسیار را به خود جذب کند.

5- ادوردز نیز یک روش کاربردی در افزایش رتبه ی الکسا است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی ادوردز چیست مراجعه کنید.

6- روش موثر دیگر در بالا بردن رتبه الکسا استفاده از سوشیال نتورک است این روش می تواند بر تعداد بازدیدکنندگان وب سایتتان تاثیر به سزایی داشته باشد.


روش تقلبی برای افزایش رتبه ی الکسا

برای افزایش رتبه الکسا روش های متعددی وجود دارد اما این نکته را فراموش نکنید که قصد ما صرفا داشتن مخاطبان بسیار نیست بلکه قصد داریم مخاطبان با رضایت خود از سایت ما بازدید کنند، بنابراین از روش های تقلبی برای افزایش بازدیدها استفاده نکنید، به این علت که شاید با روش های تقلبی بتوانید تعداد مخاطبان وب سایتتان را افزایش دهید اما هیچ وقت رضایت آن ها را جلب نکرده اید و زمان ماندن آن ها را در وب سایت خود بالا نبرده اید.


3 روش متداول تقلب در افزایش رتبه الکسا

1- یکی از این روش های تقلبی استفاده از پاپ آپ ها است. توصیه می کنم هرگز از این روش برای افزایش تعداد مخاطبان سایت خود استفاده نکنید به این خاطر که اگر مراجعه کننده ی وارد سایتی شود که دارای پاپ آپ است می تواند بعلت نارضایتی از این موضوع از سایت ارائه دهند پاپ آپ و پاپ آپ انجام شده، به گوگل شکایت کند تا گوگل نیز آن را به عنوان اسپم شناسایی کند. گوگل در مورد استفاده از پاپ اپ ها بسیار حساس است.

2- استفاده از cafenet ها، به این صورت که از آن ها بخواهید در ازای گرفتن مبلغی، نوار ابزار الکسا را بر روی تمامی سیتسم های خود نصب کنند و وب سایت شما را به عنوان صفحه نخست آن ها قرار بدهند.

3- استفاده از بک لینک های رایگان برای افزایش تعداد بازدیکنندگان، یکی از بدترین روش های افزایش بازدیدها است.


استفاده از نرم افزار های افزایش رتبه الکسا خوب است یا بد ؟


متاسفانه چندی است استفاده از نرم افزارهای افزایش رتبه الکسا بسیار شایع شده است. برخی از این نرم افزارها سعی در دور زدن اهداف اصلی سایت الکسا را دارند به نحوی که باعث غیرواقعی نشان دادن این رتبه می شوند. استفاده از این نرم افزار ها را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.


10 وب سایت ایرانی که در الکسا رتبه ی خوبی دارند

۱- سایت آپارات
۲- سایت دیجی کالا
۳- سایت ورزش۳
۴- سایت مجله نمناک
۵- سایت دیوار
۶- سایت نی نی سایت
۷- سایت سنجش
۸- سایت بامیلو
۹- سایت ایسنا
۱۰- سایت تابناک


سخن پایان

در پایان بازهم اعلام می کنم که رتبه ی الکسا هیچ تاثیری بر سئو سایت شما ندارد و گوگل اهمیتی به بالا بودن رتبه ی الکسای سایت نمی دهد. اگر با خواندن این مقاله سوال هایی در ذهن شما در رابطه با آموزش گوگل ادوردز و آموزش سئو برای بالا بردن رتبه سایت ایجاد شده است که به دنبال پاسخی برای آن هستید، می توانید با مشاوران ما در seohama تماس بگیرید.

منبع : seohama.com

نوشته شده در پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 14:55 توسط admin

 7 خودروی افسانه ای تاریخ رالی قهرمانی جهان (WRC)

 
 
از سال 1894 که اولین مسابه رالی بین دو شهر پاریس و روئِن برگذار شد تا سال 2015 ما شاهد حضور خودروهای قدرتمند و جالب در مسابقات رالی بودیم، که علاوه بر کسب افتخار برای کمپانی سازنده، دانش خودروسازی را نیز ارتقا دادند.
 
تک تک این خودروها برگی از تاریخ صنعت خودروسازی هستند که تعداد انگشت شماری از آنها در ذهن ها باقی می مانند.
 
در این مقاله قصد داریم عجایب هفتگانه مسابقات رالی را به شما معرفی کنیم، البته رالی اسطوره های زیادی را به خود دیده اما ما به این هفت خودروی افسانه ای بسنده می کنیم.
 
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
آئودی کواترو SWB
آئودی تولید کواترو را از سال 1980 آغاز کرد و تولید آن را تا سال 1991 ادامه داد، اما تولید مدل مخصوص مسابقات رالی محدود به سال 1984 و 86 بود. این خودرو از اسطوره های مسابقات رالی موسوم به گروه B است، که افتخارات بسیاری را برای آئودی به ارمغان آورده است.
 
1
 
بادی کیت این خودرو از کربن ساخته شده که باعث پایین آمدن وزن خودرو می شود. کواترو دارای موتور 2.1 لیتری خطی 5 سیلندر بود که به کمک توربوشارژر توان تولید 306 اسب بخار را داشت.
 
این هاچبک سریع می توانست در 4.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که برای خودرویی که در سال 1984 تولید شده باور نکردنی است. موتور این خودرو در جلو نصب شده بود و نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می شد. این خودروی یکی از به یاد ماندنی ترین محصولات آئودی هست و خواهد بود.
 
فورد RS200
به گفته بسیاری از کارشناسان مسابقات اتومبیلرانی، دوره خودروهای گروه B در تاریخ صنعت خودروسازی هرگز تکرار نمی شود. یکی دیگر از اسطوره ها که در این دوره خودنمایی کرد، فورد RS200 بود که عناوین قهرمانی بسیاری در مسابقات رالی را نصیب کمپانی فورد کرد.
 
1986 Ford RS200 Evolution top car rating and specifications
 
این خودرو نیز از سال 1984 تا 1986 تولید شد که هدف از تولید آن کسب مجوز برای ورود به مسابقات رالی بود. شاسی فضایی و بدنه فایبرگلاس باعث شده بود که وزن فورد به مقدار چشمگیری پایین بیاید.
 
این خودرو از یک موتور 4 سیلندر خطی به حجم 1.6 لیتر سود می برد که می توانست 450 اسب بخار نیرو تولید کند و فورد 1043 کیلوگرمی را در عرض 3.07 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ثانیه برساند.
 
رنو 5 توربو
 
رنو 5 نیز از اسطوره های جاودانی مسابقات رالی محسوب می شود. مدل توربوی این خودرو از سال 1980 تا 1986 تولید می شد که از نظر فروش موفقیت های چشمگیری کسب کرد.
 
3
 
در ضمن رنو 5 اولین خودروی هاچبک به مفهوم امروزی بود. رنو 5 در مسابقات رالی در گروهی موسوم به گروه 4 قرار داشت که در آینده به گروه B تغییر نام داد. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر خطی به حجم 1.4 لیتر بود که توانی برابر با 160 اسب بخار داشت.
 
با وجود وزن پایین رنو 5 که در حدود 970 کیلوگرم بود، می توانست در عرض 6.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. نهایت سرعت این رنوی زیبا 208 کیلومتر در ساعت بود.
 
بیشتر ما ایرانی ها دورانی که این رنو، خودروی مورد علاقه جوانان بود را به یاد داریم، البته از نمونه توربو به تعداد محدود وارد ایران شد که الان یا دیگر اثری از آنها نیست یا در شرایط بسیار بدی به سر می برند.
 
ام جی مترو 6R4
 
ام جی با عرضه این خودرو از سال 1984 تا 87 جواز ورود به مسابقات رالی را کسب کرد و نام خود را در این مسابقات ماندگار کرد. زیرا ام جی مترو نیز مانند خودروهای ذکر شده در لیست گروه B قرار گرفت و به خاطر عملکرد فنی عالی تبدیل به یکی از اسطوره های مسابقات رالی شد.
 
4
 
این خودرو دارای موتور 6 سیلندر به حجم 3.0 لیتر بود که توان تولید 394 اسب بخار را داشت. البته ام جی مترو دارای یک مدل خیابانی معروف به کلوب من بود که توان تولید 250 اسب بخار را داشت و فقط به تعداد 200 عدد ساخته شد.
 
دلیل تولید مدل کلوب من کسب جواز ورود به مسابقات رالی بود. جالب است بدانید از موتور استفاده شده در مدل رالی برای ابرخودروی جگوار به نام XJ220 نیز استفاده شده است.
 
لانچیا دلتا S4 استرادل
 
لانچیا دلتا از موفق ترین خودروهای تاریخ اتومبیلرانی است. لانچیا از این خودرو در سال 1985 و 1986 در مسابقات رالی استفاده کرد و موفق تر از آن چیزی که کمپانی انتظار داشت، عمل کرد.
 
5
 
این خودرو دارای موتور 4 سیلندر خطی به حجم 1759 سی سی بود که از توربوشارژر و سوپرشارژر سود می برد. موتور دلتا در وسط خودرو نصب شده بود، یعنی جلوی محور عقب و پشت صندلی راننده.
 
این موتور توان تولید قدرتی در حدود 400 تا 500 اسب بخار را داشت. دلتا دارای شاسی فضایی استیل و بدنه ی کامپوزیت بود که وزن آن را به 890 کیلوگرم رسانده بود.
 
نیرو موتور 4 سیلندر به هر 4 چرخ منتقل می شود که باعث پایداری بیشتر خودرو در مسیرهای پر پیچ و خم می شود، این مزیت و قدرت بالای موتور، لانچیا دلتا را در مسابقات رالی با موفقیت روبرو کرد.
 
نیسان پولسار GTIR-B
 
نیسان نیز برای کسب موفقیت و البته درآمد مدل پولسار GTIR-B را بین سال 1991 تا 1992 برای کسب مجوز ورود به مسابقات رالی تولید کرد. این خودرو نمونه انحصاری از پولسار بود که توان و شتاب بیشتری نسبت به نمونه های استاندارد داشت.
 
6
 
پولسار دارای موتور 4 سیلندر خطی و مجهز به توربوشارژر که حجمی برابر با 2.0 لیتر داشت. این خودرو می توانست در 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و سرعتی در حدود 247 کیلومتر در ساعت داشت.
 
نیروی موتور در پولسار به هر 4 چرخ منتقل می شد. پولسار وزنی برابر با 1190 کیلوگرم داشت که آن را به هاچبکی چابک تبدیل می کرد. البته بهترین عنوان این خودرو در چهل و یکمین رالی بین المللی سوئد در سال 1992 بود که توانست به مقام سوم برسد.
 
پژو 205 توربو 16
 
پژو از سال 1984 تا 1986 با این خودرو در مسابقات رالی شرکت کرد. این خودرو یکی از با ارزش ترین خودروهای گروه B محسوب می شود. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر خطی به حجم 1.8 لیتر است که با کمک توربوشارژر توان تولید 197 اسب بخار را دارد.
 
7
 
پژو 205 بر خلاف بیشتر خودروهای گروه B که توانی در حدود 500 اسب بخار داشتند، دارای توان کمی است اما مهندسی عالی تیم پژو تالبوت توانست به موفقیت چشمگیری برسد.
 
205 موفق ترین خودروی 2 سال آخر دوره طلایی گروه B محسوب می شود. در سال 1985 و 86 عنوان بهترین سازنده و تیم مهندسی به پژو تالبوت داده شد و این عنوان دلیلی نداشت بجز عملکرد فوق العاده پژو 205.
منبع : digiato.com
نوشته شده در پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 14:44 توسط admin


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

Design By : بست بلاگ